Europarlamentarul polonez Michał Boni cere ca postul de televiziune Publika, deţinut de oligarhul Vladimir Plahotniuc, să dezmintă şi să prezinte scuze oficiale pentru difuzarea informaţiei eronate despre discursul său în Parlamentul European la 16 mai curent, când a fost discutată situaţia din Republica Moldova.

Atunci Michal Boni a ţinut un discurs critic în ceea ce priveşte modificările electorale şi ameninţările la adresa libertăţii presei din Moldova, însă postul TV controlat de şeful PD l-a prezentat drept un susţinător al guvernării de la Chişinău. Aceeaşi ştire în care este denaturat mesajul lui Michal Boni a fost difuzată şi la alte două posturi din holdingul oligarhului – Prime şi Canal 3.

Oficialul european asociază acest tip de manipulare cu cel din perioada comunistă. „Îmi amintesc propaganda comunistă din ţara mea, dar după cum ştim cu toţii, acel regim s-a prăbuşit. În prezent, trăim în lumea democratică şi oamenii doresc adevărul. Într-o societate liberă, nimeni nu va tolera un astfel de comportament. Cel mai absurd este faptul că, fiind vicepreşedinte al Delegaţiei Comisiei parlamentare de asociere UE-Moldova, în cadrul tuturor întâlnirilor din Moldova şi de aici, la Parlamentul European, am încercat întotdeauna să sprijin această ţară. Acest lucru mă deranjează foarte mult, deoarece nu facilitează cooperarea reciprocă, dar creează repere clare pentru viitor. Sper că această situaţie va fi rezolvată în mod corespunzător şi să apară scuze oficiale”, a declarat deputatul european pentru API.

„Sunt profund dezamăgit de un astfel de comportament necorespunzător. Nu vreau să ştiu ce factori au influenţat pentru a forţa jurnalistul să-şi trădeze codul său de conduită profesională, dar după cum am menţionat mai devreme, solicit scuze oficiale pentru utilizarea necorespunzătoare a citatului meu”, a adăugat europarlamentarul.

API a încercat să obţină opinia posturilor TV care au diseminat reportajele cu declaraţia fragmentată a deputatului european. De la recepţia trustului GMG ni s-a spus că nu poate să ne facă legătura cu editorul sau directorul de ştiri. Deoarece reportajul a fost difuzat şi de Canal 3, l-am contactat pe Oleg Cristal, noul proprietar al posturilor TV Canal 2 şi Canal 3. Acesta nici nu a ascultat întrebarea, dar a acuzat-o pe jurnalista API că ar face articole la comanda cuiva şi a închis telefonul.

Totodată, Dragoş Vicol, noul preşedinte al Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) a declarat pentru API că nu cunoaşte despre acest incident mediatic în care au fost distorsionate declaraţiile eurodeputatului şi că ar fi bine ca Michał Boni să expedieze o plângere şi în adresa CCA.

Sursa:jurnal.md

(24 accesari)