Platforma Demnitate şi Adevăr acuză postul Publika TV, deţinut de către şeful PD, Vladimir Plahotniuc, de manipulare. Canalul a difuzat un material în care a menţionat că week-end-ul trecut, la o întrunire din nordul ţării, Andrei Năstase ar fi fost huiduit. A uitat însă să menţioneze, aşa cum susţin sătenii, că era vorba despre câţiva bărbaţi în stare de ebrietate şi nici nu a luat o reacţie de la reprezentanţii Platformei Demnitate şi Adevăr. 

Întrunirea din satul Climăuţi, raionul Donduşeni a început paşnic, însă a fost tulburată de către câţiva bărbaţi despre care localnicii spun că erau băuţi. Ulterior, postul Publika TV, deţinut de oligarhul Vladimir Plahotniuc, a difuzat o ştire citând o altă sursă despre faptul că formaţiunea a fost huiduită şi că oamenii nu şi-au dorit să participe la întâlnire.

Informaţiile sunt negate de către membrii Platformei Demnitate şi Adevăr, dar şi de către locuitori din Climăuţi, care afirmă că Publika TV a manipulat şi a prezentat eronat un singur aspect al evenimentului.

Am sunat la numărul de telefon indicat pe site-ul televiziunii Publika pentru o reacţie. O angajată ne-a spus că un reporter va reveni cu un apel, însă nu a mai făcut-o.

Că cele întâmplate la Climăuţi a fost o provocare o demonstrează şi faptul că în toate localităţile în care a mers Platforma Demnitate şi Adevăr în weekend nu au avut loc asemenea situaţii. Membrii formaţiunii au discutat cu oamenii despre problemele ţării. Un discurs a avut şi omul de afaceri Alexandru Machedon.

Menţionăm că nu este pentru prima dată când Platforma Demnitate şi Adevăr şi preşedintele acesteia Andrei Năstase este linşat mediatic la televiziunile oligarhului Vladimir Plahotniuc.

Săptămâna trecută, reprezentanţii câtorva ONG-uri au făcut public un raport care a relevat, printre altele, că posturile TV care fac parte din conglomeratul General Media Group – Prime, Publika şi până nu demult Canal 2 şi Canal 3, controlate de Plahotniuc, servesc în ultimii doi ani drept instrumente de pregătire a opiniei publice pentru acţiuni contestabile ale guvernării, pentru linşajul oponenţilor.

Mai mult. Eurodeputatul Michal Boni a cerut săptămâna trecută dezminţiri şi scuze publice de la postul de televiziune Publika. Michal Boni, care a ţinut în Parlamentul European un discurs critic în ceea ce priveşte modificările electorale şi ameninţările la adresa libertăţii presei din Moldova, a fost prezentat de postul TV drept un susţinător al guvernării de la Chişinău. Oficialul a expediat o scrisoare electronică pe adresa redacţiei Publika, în care ameninţă cu judecata. Televiziunea nu a reacţionat deocamdată.

Sursa:jurnal.md

(15 accesari)