În data de 24 septembrie curent, portalul Timpul, finanțat de către Ministerul Românilor de Pretutindeni din România, a dat publicității unui material intitulat:”Stop FALS! Unimedia, Independent și Glasul au publicat documente false. PDM publica o dezmințire și semnalează ca aceste site-uri sevresc interesului grupului de infractori Topa-Usatii”. 

Întrucît am considerat acest material drept unul ofensator, lipsit de colegialitate și deontologie profesională în adresa instituției noastre de presă, care a lansat prima publicație cu grafie latină din Basarabia postbelică, am decis să apelăm la Consiliul de presă pentru a analiza derapajul deontologic al portalului ce a difuzat elucubrațiile pediste, fără a ne acorda dreptul elementar la replică.

Publicăm, mai jos, sesizarea Glasului către Consiliul de presă.

Către: Consiliul de presă din Republica Noldova

Copia: Ministerul Romanilor de Pretutindeni

 În data de 24 septembrie curent, portalul Timpul, finanțat de către Ministerul Românilor de Pretutindeni din România, a dat publicității unui material intitulat:”Stop FALS! Unimedia, Independent și Glasul au publicat documente false. PDM publica o dezmințire și semnalează ca aceste site-uri sevresc interesului grupului de infractori Topa-Usatii”.

Iată conținutul acestuia:” În legătură cu aşa-zisele documente Interpol, care l-ar viza pe preşedintele PDM, Vlad Plahotniuc, facem precizarea că acestea sunt un FALS, demonstrat anterior şi cu documente oficiale de la instituţia menţionată, se anunță în comunicatul PDM expediat presei.

Ştirea falsă a fost tirajată de Unimedia, Independent, Glasul, dar şi alte site-uri care promovează campanii murdare, iniţiate de gruparea de interlopi Ţopa-Usatîi.

Dacă aceste site-uri ar fi verificat informaţia înainte să o publice, ar fi descoperit imediat falsul din spatele acestei campanii, dar se pare că nu doresc informarea corectă a cetăţenilor, ci accepta să publice campanii de manipulare şi denigrare ale unor grupări de interlopi.”

Știrea privind urmărirea oligarhului Plahotniuc de către Interpol a apărut în spațiul public în cadrul emisiunii Politica de la postul de televiziune TV8, cu participarea lui Renato Usatâi, moderată de Natalia Morari.

https://www.youtube.com/watch?v=JnH_hpXn0RU

Aici au fost prezentate documente conform cărora oligarhul Plahotniuc ar fi urmărit de Interpol. Și nu e vorba doar de anul 2008,  lucru demonstat, ci și de 2016, adică recent, find vorba de o recidivă.

Pentru toată lumea e clar că informația respectivă e o știre de interes major, nu poți să treci peste ea, nu poți să te faci că nu o observi și să nu o aduci la cunoștința societății. Din acest motiv portalul Glasul a republicat știrea de pe independent.md.
Ulterior, Partidul Democrat a „dezmințit” documentele, doar că foarte stângaci și neconvingător, venind cu acuzații aberante la adresa presei libere fără a prezenta probe și argumente concludente.
Acest lucru a fost suficient pentru cei de la Timpul să considere că știrea difuzată este un fals. Adică il crede pe cuvânt pe Plahotniuc, fără a se documenta, fără a recurge la  o investigație temeinică, a expertiza documentele apărute în spațiul public, a apela la funcționarii de la Interpol. Nimic din toate astea, dar știrea e falsă și punctum.

Mai mult, publicarea documentelor ni se pare absolut justificată, deoarece, dacă ținem minte, în 2013 Plahotniuc spunea că nu a fost monitorizat de Interpol, ca la doar o săptămână distanță, îmbrăcat în aceleași haine, să recunoască că a fost “subt monitorizarea unui organ internațional”.

http://www.noi.md/md/news_id/19132

De asemenea, ministrul de Interne de atunci, Dorin Recean a confirmat informația.

http://adevarul.ro/moldova/social/dorin-recean-plahotniuceste-vizorul-interpol-1_511d0b38344a7821183d900d/index.html

Prin urmare, ținând cont de acest precedent, presa era obligată să facă publice documentele lansate de politicianul respectiv.
Ca să știm sigur că această știre e falsă sau nu, Procuratura generală ar trebui să se autosesizeze imediat și să vină cu argumente plauzibile, inclusiv bazate pe interpelarea Interpolului, dar și pe expertiza internațională a documentelor apărute în mass-media.
Dacă se va demonstra, cu probe credibile și concludente, că documentele respective sunt false, Renato Usatâi va fi taxat dur de către electotat, suportând și alte consecințe ce ar decurge de aici. Dacă însă expertizele vor arăta autenticitatea lor, atunci va avea de pierdut coordonatorul Plahotniuc, inclusiv pentru faptul că a mințit cu insolență opinia publică.
Este, de asemenea, ofensator, lipsit de colegialitate și deontologie profesională să asemuiești instituția noastră de presă care a lansat prima publicație cu grafie latină din Basarabia postbelică de legături oculte în condițiile în care din punct de vedere financiar suntem la limita existenței pe piața media, monopolizată de Plahotniuc și Dodon.

Solicităm Consiliului de presă să examineze sesizarea noastră în vederea stopării unor asemenea acțiuni incompatibile cu activitatea presei independente, în cazul dat finanțate de către contribuabilii români.

Cu respect,

Vasile Năstase,

Redactor-șef Glasul națiunii

Publicăm, de asemenea și răspunsul la Sesizare oferit de către Consiliul de presă.

Concluziile rămîn la latitudinea cititorilor.

file:///C:/Users/User/Desktop/consiliul%20de%20presa%20%20glasul%20timpul/Raspuns%20Consiliului%20de%20pres%C4%83%20(Decizie)%20jpg.pdf

Alexei Munteanu

 

(20 accesari)