Reportajul trucat despre Andrei Năstase și arabi a ajuns în atenția East StratCom Task Force, o structură în cadrul Serviciului European de Acțiune Externă, serviciul diplomatic al Uniunii Europene.

„Știrea falsă a apărut pe stiripespuse.com, un site de știri în limba română creată în februarie 2018, cu trei luni înainte de alegerile locale pentru funcția de primar al Chișinăului pe 20 mai”, comentează experții de la structura creată în cadrul proiectului european de combatere a războiului hibrid și a campaniilor fake news întreținute de entități ostile Uniunii Europene.

În subtitrarea materialului se pretinde că Andrei Năstase, unul dintre candidaţii la funcţia de primar general al capitalei, s-ar fi înțeles cu Șeicul Emiratelor Arabe Unite să dea în chirie capitala Republicii Moldova pentru 50 de ani pentru a o moderniza, iar în calitate de mulțumire, politicianul le-ar fi promis să construiască un sector în capitală special pentru arabi.

Știrea originală în limba arabă nu face nicio referire la Moldova, atenționează East StratCom Task, iar subtitările false care subliniază presupusele planuri de închiriere a Chișinăului de către Emiratele Arabe Unite au fost apoi adăugate la imagini.

Potrivit sursei, videoclipul a fost vizionat de aproximativ 327.000 de ori și a fost distribuit de 7.300 de ori pe Facebook. De asemenea, a devenit viral pe Ok.ru, unde are în prezent mai mult de 407.500 de vizualizări.

Sursa:jurnal.md

(44 accesari)