foto: jurnal.md

foto: jurnal.md

Pentru cei care declară că statul este prost administrator al afacerilor: Domni administratori, dacă nu puteți, cedați/permiteți societății civile să administreze, și, să vă convingeți cât de eficient se poate administra întreprinderile de stat.

Nouă ni se spune că statul este un prost administrator a întreprinderilor de stat. Să facem puțină lumină asupra acestor constatări, care le auzim de la demnitarii de stat, miniștri etc. Dacă statul este un prost administrator, atunci să vedem, cine este acest stat și cine conduce cu aceste întreprinderi.

Întrebare: Cine administrează aceste întreprinderi?

Răspuns: Consiliile de administrație.

Întrebare: Cine stă în componența consiliilor administrație?

Răspuns: Miniștri, viceminiștri, șefi de servicii, directori ale structurilor și instituții de stat, etc., adică toți din conducerea țării de la prim eșalon în jos.

Lăsăm ca cetățenii să facă mai departe concluzie, cine sau ce sunt cei, care administrează întreprinderile de stat, adică singuri pe ei se numesc așa, cum este mai sus constatat, de ei înșiși.

Însă apare o altă întrebare, administrează ei prost, ei sunt așa, fiindcă trebuie să fie așa, sau poate așa este mai comod?

Răspunsul la această întrebare îl găsim în analiza de mai jos, prin care se demonstrează că toate cele întâmplate cu Banca de Economii și Aeroportul Internațional Chișinău nu este altceva, decât un început  frontal de atac raider asupra averii statului, adică asupra noastră a tuturor cetățenilor.

Acest atac va continua până când nu se vor termina de împărțit bunurile statului. Pe urmă se va începe războiul între ei.

Aeroportul Internațional Chișinău

Taxa minimală pentru fiecare pasager este de aproximativ 20 euro. Aceasta nu include alte taxe și servicii de prelucrare a bagajului pe peron sau pentru transfer, transport, etc. După cum arată costurile taxelor aeroportuare la cumpărarea biletelor la avion, acestea pot ajunge până la 120 euro per pasager.  Dacă în anul 2000 numărul pasagerilor aerian a constituit 220,9 mii, atunci la sfârșitul anului 2012, acest număr a atins cifra de 1 220 496 pasageri. Numai în prima jumătate a anului 2013 numărul pasagerilor aerian a trecut peste 700,0 mii, adică a înregistrat o creștere cu 11,7%,  în comparație cu prima jumătate a anului 2012.

Datele privind rapoartele financiare ale Aeroportului Internațional Chișinău nu sunt publicate nicăieri. Exact așa nu se poate nicăieri de găsit cheltuielile și consumurile acestei întreprinderi.

Un simplu calcul ne arată că numai de la taxele aeroportuare pentru pasageri Aeroportul Internațional Chișinău în anul 2012, trebuia să obțină aproximativ 24,410 milioane euro, echivalentul căruia în lei MD ar constitui 402,673 milioane lei. De la acordarea altor servicii, inclusiv venitul de la deservirea transportului de marfă, aeroportul trebuia să obțină minimum încă de două ori mai mult. Deci, Aeroportul Internațional Chișinău nici cum nu putea să înregistreze pierderi în prima jumătate a anului 2013 de zeci de milioane de lei.

ATENȚIE:

Toate taxele, tarifele și costurile aeroportuare acoperă toate cheltuielile și conțin rentabilitate curată minimum 15% (profit curat).

Întrebare: Unde pleacă aceste profituri?

În concluzie se poate de constatat că Aeroportul Internațional Chișinău nu poate fi ineficient, în condițiile dacă este gestionat după toate normele, ci nu dubios. Iar concesionarea lui nu este altceva decât una dintre redistribuirea zonelor de influență economico-financiară între clanurile politico-oligarhice.

Concluzie: Nu există motive ca Aeroportul Internațional Chișinău să fie cedat.

Banca de Economii

Banca de Economii a fost cedată raiderului, în schimbul altor bunuri, care presupun, sunt redistribuite între clanurile politico-oligarhice. În cel mai apropiat timp vom fi martorii altor tâlhării ale actualilor guvernanți, legate de redistribuirea celor mai profitabile întreprinderi de stat.

Banca de Economii este foarte profitabilă și cu o perspectivă foarte promițătoare. Conform calculelor preventive, chiar și în condițiile actuale, dacă ar fi gestionată profesional, BEM poate obține anual un profit net nu mai mic de aproximativ 100,0 milioane lei. Și asta în condițiile, când creditele neperformante au fost moștenite de la fosta administrație. Dar în condiții optime această bancă ar obține nu mai puțin de 145,0 milioane lei anul.

ATENȚIE:

Cum poate statul ceda așa surse, de mare perspectivă, de obținere a veniturilor bugetare?

sursa: costandachi.eu

(314 accesari)