Cartelul PD-PSRM pe piaţa publicităţii, DENUNŢAT la Consiliul Concurenţei

Imagine implicită

Patru posturi de televiziune au depus astăzi o sesizare la Consiliul Concurenţei, în care au denunţat înţelegerea dintre cele două case de vânzări, controlate de către şeful PD, Vladimir Plahotniuc, şi, respectiv, deputatul PSRM Corneliu Furculiţă, privind împărţirea pieţei de publicitate. Sesizarea a fost semnată de către posturile Jurnal TV, TV 8, Pro TV şi RTR Moldova.

Reclamanţii au indicat că cele două companii oferă reduceri suplimentare de până la 44 la sută clienţilor care plasează publicitate exclusiv prin intermediul lor şi că bugetele sunt împărţite în proporţie de 80 la sută pentru Casa Media şi 20 de procente pentru Exclusiv Sales House.

Prin urmare, clienţii care refuză aceste condiţii nu beneficiază de reduceri şi sunt nevoiţi să plătească de două ori mai mult pentru publicitate.

În solicitare, semnatarii au anexat şi un extras din monitorizarea consumului de publicitate televizată în ţara noastră în perioada 8-14 ianuarie 2018. Informaţiile arată că există deja zece companii care consumă publicitate în exclusivitate la posturile de televiziune vândută de cele două case, conform înţelegerii.

Astfel, autorii sesizării au cerut Consiliului Concurenţei să verifice datele monitorizării, să constate încălcările şi să le interzică celor două companii să abuzeze de poziţia lor de pe piaţă.

Menţionăm că, la începutul acestei săptămâni, o investigaţie realizată de portalul NewsMaker a scos la iveală că cele două case de vânzări acţionează concertat şi vând publicitate la pachet pentru toate televiziunile care aparţin democraţilor şi socialiştilor. Este vorba despre Casa Media, care oferă publicitate în special pentru televiziunile controlate de Plahotniuc, printre care Prime, Canal 2, Canal 3, Publika, şi Exclusive Sales House, care vinde reclamă pentru NTV Moldova, Accent TV şi Exclusive TV. Informaţiile despre înţelegerea dintre cele două case de vânzări au fost confirmate şi de către directorul executiv al Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate, Galina Zablovskaia. Ea spune că, în aceste condiţii, televiziunile independente vor rămâne practic fără publicitate şi că o astfel de stratagemă este o premieră pentru ţara noastră. Cu mai multe detalii despre acest subiect vom reveni săptămâna viitoare.

Sursa:jurnal.md