Câțiva elevi talentați vor să schimbe felul în care se face școală în România. Ideea lor a fost premiată și este gratuită
O echipă de elevi de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București au primit recunoaștere internațională pentru o aplicație care ar putea revoluționa modul în care se predă în școlile din România.
Vlad Dinu, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin și Elena Laura Codin, coordonați de profesoara Mihaela Găvănescu, și-au prezentat proiectul la Berlin și au câștigat premiul ”Alumni Leadership Award” în concursul ”Campania Anului 2015”. Ei au învins 36 de echipe de elevi din întreaga Europă, scrie ziare.com.
Proiectul elevilor români se numește SmartRead și este o aplicație care îi ajută pe elevi să rețină și să evalueze mult mai multe informații dintr-un manual sau o carte, cu ajutorul unor teste.
Aplicația poate fi implementată în orice disciplină, fiind utilă și profesorilor, care își pot face o idee despre felul în care elevii învață. Dascălii pot realiza planuri personalizate de studiu pe baza SmartRead, care este o aplicație gratuită, ce poate fi descărcată de AICI.
”SmartRead este un proiect destul de nou, dar la scopul său – acela de a crea o aplicație care ajută atât elevii, cât și profesorii – ne gândisem mai bine de un an. Tehnologia a devenit o realitate, dar sistemul de educație nu a reușit să țină pasul, din păcate. Noi asta vrem să reparăm: vrem să aducem educația în secolul 21”, a spus elevul Vlad Dinu, într-un interviu pentru ziare.com.
Elevii au fost ajutați de mai multe companii și ONG-uri în implementarea proiectului.
”Ideea de bază e simplă. Elevii pot accesa un document primit de la profesori sau încarcat de ei pe aplicație. Pe acest document, la anumite pagini, elevul trebuie să răspundă la câteva seturi de întrebări. Dacă răspund corect, pot citi mai departe documentul. Dacă răspund greșit, sunt întorși la ultimul checkpoint de care au trecut”, a adăugat tânărul de la ”Caragiale”, care susține că ”elevii au în medie performanțe cu 30% mai bune, în timp ce profesorii pot vedea statistici detaliate referitoare la performanțele elevilor”.
Vlad Dinu și colegii săi au planuri mari de viitor: ”Vrem să urmam meserii în domeniul business și IT, în principiu în afară, deoarece considerăm că ni se oferă mai multe posibilități studiind peste granițe”.
Elevul critică sistemul de predare din România în ceea ce privește domeniul IT.
”Informațiile ce ni se oferă la școală în domeniul IT, din păcate, sunt puțin aprofundate. Consider asta un handicap al sistemului de învățământ din România, având în vedere faptul că tehnologia avansează. La clasele de matematică-informatică, spre exemplu, se face o singură oră de informatică pe săptămână, lucru care este absolut inacceptabil, la fel de bine ar fi putut fi numite clase de matematică-religie. Sunt lucruri care trebuie neapărat să se schimbe în sistemul românesc de educație. Și asta trebuie să se întâmple urgent”, crede tânărul.
Sursa:greatnews.ro