Jurnal TV, în topul preferinţelor telespectatorilor: Ocupă locul doi în municipiul Chişinău, potrivit unui nou studiu de audienţă

Imagine implicită

Jurnal TV ocupă locul doi la nivel naţional urban în topul audienţei telespectatorilor. Asta arată un nou studiu de audienţă, realizat de pe parcursul lunii decembrie 2017 de către Starnet, unul dintre principalii operatori de cablu din Republica Moldova, la comanda companiei de consultanţă şi promovare a imaginii Poliexpert.

Astfel, monitorizarea efectuată de Starnet arată că patru canale TV se află în topul audienţei la nivel naţional urban: Prime, Jurnal TV, NTV Moldova şi ProTV Chişinău.

În municipiul Chişinău, acolo unde se înregistrează mai mulţi telespectatori şi, respectiv, cei mai mulţi consumatori de publicitate, pe primul loc se află postul cu acoperire naţională Prime cu 18,12% audienţă medie zilnică. Urmează Jurnal TV cu 10,16%, NTV Moldova cu 9,39% şi ProTV Chişinău cu 8,93%.

Pe locul cinci se află Canal3 cu 7,11%, pe şase – RenTV Moldova cu 6,95%, pe şapte – Canal2 cu 5,08%. Publika ocupă locul opt cu 4,34%, TV8 e pe locul nouă cu 3,95%, pe zece se află N4 cu 3,23%, iar STS şi Moldova1 acumulează 2,98% şi, respectiv, 2,62%.

Audienţa a fost calculată prin intermediul set-top-box-urilor şi este mult mai exactă decât metodele clasice de măsurare a ratingului, fiecare telespectator fiind contabilizat în timp real, potrivit Curentul.md care a publicat studiul de audienţă.

Acesta este al treilea studiu publicat în ultima perioadă care plasează Jurnal TV în topul audienţei telespectatorilor. Studiul Naţional de Audienţă, lansat recent de Centrul pentru Jurnalism Independent, cât şi cercetarea Institutului de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău au arătat că Jurnal TV este pe locul 2 la capitolul rating. Ştirile Jurnal TV sunt chiar pe prima poziţie în capitală, dar şi emisiunile postului nostru se află pe primele locuri.

Jurnal TV este lider la audienţ în ciuda monopolului şi a concurenţei neloiale de pe piaţa media şi de publicitate din republică, în condiţiile în care cele două case de vânzări, controlate de către şeful PD, Vladimir Plahotniuc, şi, respectiv, de către deputatul PSRM Corneliu Furculiţă, acţionează acum cot la cot şi vând publicitate la pachet pentru toate televiziunile ce le aparţin. Este vorba despre Casa Media, care vinde publicitate în special pentru televiziunile controlate de Plahotniuc, printre care Prime, Canal 2, Canal 3, Publika, şi Exclusive Sales House, care vinde reclamă pentru NTV Moldova, Accent TV şi Exclusive TV.

Publicăm mai jos clasamentul audienţelor TV pentru luna decembrie 2017 la nivel naţional urban, calculate de Starnet în regim real:





Sursa:jurnal.md