Românii au votat pentru a alege „PREŞEDINTELE INTERNETULUI” în ZIUA VOTULUI ONLINE
Înainte de alegeri Gândul v-a propus un experiment unic în România ultimilor 25 de ani: ziua votului online. Urnele virtuale au fost deschise pentru 24 de ore în care utilizatorii de internet au putut să spună DA unuia dintre cei 14 candidaţi înscrişi în cursa pentru Cotroceni, ca un antrenament pentru votul real la alegerile prezidenţiale de duminică.
După 24 de ore de vot, urnele virtuale s-au închis, liberalul Klaus Iohannis fiind candidatul care a strâns cele mai multe voturi ale participanţilor la ziua votului online, fiind ales de utilizatori „preşedintele Internetului”. Pe locul al doilea s-a clasat Monica Macovei, candidat independent la alegerile prezidenţiale 2014.
CLASAMENTUL COMPLET
Klaus Iohannis – 49,58%
Monica Macovei -35,60%
Victor Ponta -3,29%
Elena Udrea – 3,01%
Corneliu Vadim Tudor – 1,97%
Aş vota, dar n-am cu cine – 1,84%
Călin Popescu Tăriceanu – 1,80%
William Brînză – 077%
Dan Diaconescu – 0,63%
Teodor Meleşcanu -0,43%
Kelemen Hunor – 0,39%
Gheorghe Funar – 0,26%,
Mirel Mircea Amariţei – 0,20%
Zsolt Szilagyi – 0,16%
Constantin Rotaru – 0,09%
Experimentul pe care vi l-am propus a reprezentat un antrenament pentru votul real, dar şi o imagine a felului în care românii cu acces la Internet votează, şi nu un rezultat final al votului care alege preşedintele României. Gândul susţine că pentru o legitimitate cât mai mare a alegerilor, numărul românilor care merg la vot trebuie să fie cât mai mare.
Exerciţiul la care v-am provocat să participaţi cu doar trei zile înainte de alegerile prezidenţiale 2014, a fost justificat şi de o realitate statistică. În România, există 9.642.427 de utilizatori de internet, peste două treimi, respectiv 6.613.000, în mediul urban unde, la ultimele runde de alegeri prezenţa a fost inferioară celei din mediul rural, unde rata de penetrare a internetului este puţin peste 30%, respectiv 3.029.427 utilizatori.
Sursa: gandul.info