De astăzi, viteza maximă de circulație în Paris va fi de 30 km pe oră. Cu cât vor fi amendați cei care încalcă regula
Parisul retrogradează într-o viteză inferioară. De astăzi, viteza maximă de circulație în capitala Franței va fi de 30 kilometri pe oră, cu doar câteva excepții. Ideea ar fi de a descuraja traficul de mașini și de a privilegia bicicletele sau transportul în comun.
Limită de viteză de 30 de km/h era oricum în vigoare pentru 60% din străzile capitalei. Vor fi câteva excepții de la regulă, transmite AFP, preluat de RFI. Pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h. Pe primul inel periferic va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h.
Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primăriei Capitalei amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.
Scopul este de a descuraja folosirea mașinii. Însă cu riscuri. Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon. În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h. De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza traficului aglomerat, nivelul de poluare este cel mai ridicat. Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h artă studiul realizat de Centrul pentru Mediu.
Măsura mulțumește parizienii, însă nu este aprobată de cei care stau în suburbii. Aceștia se deplasează de acasă şi până la serviciul din Paris cu maşinile astfel că nu îşi doresc să petreacă şi mai mult timp în trafic. Iar cei care locuiesc în Paris, nu prea circulă cu autoturismele personale în capitală.
Odată cu reducerea vitezei, primăria speră şi la reducerea zgomotului. Un studiu publicat în luna iulie, de Consiliul Naţional al Zgomotului arăta că în Franţa, zgomotul afectează 26 de milioane de persoane iar asta se reflectă în starea lor de sănătate. 3,9 milioane de francezi au probleme de somn din cauza poluării fonice iar peste 700.000 sunt depresivi din acelaşi motiv.
O altă măsură de descurajare a folosirii vehiculelor este de taxare a parcării pentru scutere şi motociclete. În prezent, parcarea acestora este gratuită. Din 2022 situația se va schimba iar motocicliștii vor trebui să achite abonamente pentru a parca în Paris. Un abonament general va costa 160 de euro pe lună. Ca o comparație, un abonament lunar pentru transportul în comun costă 75 de euro.