După ce cot la cot cu Igor Dodon a modificat sistemul electoral, punând în pericol cursul european al ţării, oligarhul Vladimir Plahotniuc publică un nou articol în presa străină, vorbind despre pericolul rusesc şi despre cât de „dedicat valorilor occidentale” este partidul pe care îl conduce.

„În timp ce Dodon vrea să pună capăt Acordului de Asociere RM-UE şi să întărească relaţiile cu Rusia, coaliţia noastră de guvernământ, condusă de Partidul Democrat din Moldova, este ferm pro-UE şi dedicată valorilor occidentale”, se spune în articolul din The Hill, semnat de oligarhul Plahotniuc.

Mai mult, acesta vorbeşte despre economia tenebră din Transnistria, în situaţia în care anume el stă în spatele schemelor frauduloase de furnizare a energiei electrice prin zona separatistă.

Culmea, după ce a ignorat făţiş recomandările UE şi ale partenerilor externi, care au cerut imperativ să nu fie modificat sistemul electoral în interesul regimului de la guvernare, Plahotniuc le cere „prietenilor din Washington şi Bruxelles” să-şi dubleze sprijinul pentru Republica Moldova.

„Prietenilor noştri din Washington şi Bruxelles: susţinerea Republicii Moldova până acum a fost un proces exasperant, dar avem nevoie să vă dublaţi eforturile. Dacă această problemă rămâne o prioritate scăzută, aceasta va continua să se înrăutăţească, până când într-o zi conflictul transnistrean va ajunge forţat în topul agendei mondiale. Avem nevoie acum de angajamentul nostru mai mult ca niciodată”, îşi conchide Plahotniuc articolul.

Vicepreşedintele Platformei Demnitate şi Adevăr, Alexandru Slusari, a luat pe rând principalele minciuni tirajate în articolul lui Plahotniuc.

„După votarea mixtului cu Dodon, care îi deschide principalului partid antieuropean plenar drumul spre victoria triumfalistă în următoarele alegeri parlamentare, ipocritul numărul unu se plânge occidentului pe fratele său mai mic. Cititorii The Hill au aflat că presa rusă s-a implicat în alegerile prezidenţiale de anul trecut, înclinând balanţa în favoarea actualului preşedinte, Igor Dodon.

Cu certitudine, mass-media din Federaţia Rusă a ţinut cu Dodon. Însă victoria acestuia era imposibilă fără implicarea „celui mai mare apărător al valorilor europene”, tovarăşul Plahotniuc. Minciuna cu 30 de mii de sirieni a intrat în casele cetăţenilor şi a înoptat acolo toată campania electorală prin intermediul postului Prime, care retranslează Первый канал şi aparţine mafiotului Plahotniuc. Pliantele denigratoare despre candidat proeuropean Andrei Năstase cu un tiraj de un milion de exemplare a fost tipărit în Transnistria la comanda GBC. În acelaşi timp, despre Dodon noi nu găsim nicio foiţă scrisă de democraţi”, comentează Alexandru Slusari.

„Dacă redactorul-şef al The Hill va veni macar pe două zile în RM, noi suntem gata să organizăm pentru dânsul mai multe întâlniri cu oameni care îi vor povesti cu lux de amănunte cum aproape toţi preşedinţii raioanelor, care reprezintă Partidul Democrat, au organizat în teritoriu campania de promovare a lui Igor Dodon. Dar unii dintre ei au organizat în premieră pentru istoria alegerilor în ţara noastră transportarea zecilor de mii de locuitori ai Transnistriei la secţiile de votare. Şirul exemplelor poate fi continuat”, mai scrie vicepreşedintele Platformei DA.

​Alexandru Slusari mai spune că „mafiotul principal al Moldovei” a plasat pe bani furaţi de la cetăţeni editorialul ​scris de reprezentanţii companiei de lobby, care, la rândul ei, primeşte de la Plahotniuc remunerare egală cu zeci de mii de pensii ale pensionarilor.

„Eu vreau să înţeleagă toţi oficialii şi neoficialii din Occident – nu există mai mare pericol pentru vectorul european şi extinderea influenţei vectorului estic în ţara noastră decât individul Vlad Plahotniuc, care a capturat ţara şi, în vederea păstrării puterii, averii şi libertăţii este gata s-o arunce în haos”, a conchis Slusari.

Sursa:jurnal.md

(28 accesari)