Ţinte ale persecuţiilor mediatice au ajuns şi vicepreşedinţii Platformei Demnitate şi Adevăr. De această dată, este vorba despre Aliona Mandatii, care a fost subiectul unui reportaj denigrator difuzat de televiziunile oligarhului Vladimir Plahotniuc. „Holdingul lui Plahotniuc a difuzat un alt fals”, a declarat Aliona Mandatii în cadrul unei conferinţe de presă.  Potrivit vicepreşedintei Platformei Demnitate şi Adevăr, posturile de televiziune deţinute de liderul PD au difuzat o ştire falsă, în care se spune că ea nu ar fi achitat serviciile prestate de „Apă-Canal.”

Informaţia difuzată de televiziunile oligarhului a fost dezminţită de Aliona Mandatii, care a prezentat dovezi ce demonstrează contrariul.

Potrivit vicepreşedintei formaţiunii, pentru a elucida cazul, ea a avut o întrevedere cu şefa întreprinderii municipale „Apă-Canal”, care şi-ar fi exprimat regretul că a fost atrasă într-o campanie de defăimare. Mai mult, Mandatii susţine că totul a fost făcut la indicaţia ministrului de Interne, Alexandru Jizdan, care este vecinul ei. Aliona Mandatii a mai declarat că va expedia o scrisoare întreprinderii „Apă-Canal”, în care va cere răspuns la mai multe întrebări. Vicepreşedinta Platformei DA îi va solicita furnizorului să confirme dacă a documentat în luna iunie curent consum fraudulos de apă şi în baza cărui temei a fost dispus acest lucru, dacă a fost solicitată implicarea poliţiei în acest caz, dar şi care este restanţa admisă de aceasta.

Totodată, Mandatii a mai declarat că va sesiza cu un demers Consiliul de Presă şi Consiliul Coordonator al Audiovizualului pentru a întreprinde măsuri în privinţa televiziunilor care au distribuit reportajele manipulatorii. În urma informaţiei difuzate de holdingul controlat de Vladimir Plahotniuc, reprezentanţii Platformei Demnitate şi Adevăr au venit cu o declaraţie de presă. „Atacurile împotriva membrilor Platformei Demnitate şi Adevăr nu încetează nici pentru o clipă”, afirmă secretarul general al formaţiunii.

Iar Alexandru Slusari a făcut referire la mai multe cazuri care au avut loc în campania electorală de anul trecut şi li s-a adresat cetăţenilor Republicii Moldova cu două întrebări. Contactată pentru o reacţie, purtătoarea de cuvânt a întreprinderii municipale „Apă-Canal Chişinău” a confirmat declaraţiile Alionei Mandatii, însă a refuzat să comenteze reportajul realizat de televiziunile deţinute de Vladimir Plahotniuc.

Purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Interne a refuzat să comenteze acuzaţiile, iar numărul de telefon al redactorului-şef al Publika TV nu a fost disponibil. La telefonul fix al General Media Group nu a răspuns nimeni.

Acum mai bine de două luni, reprezentanţii mai multor ONG-uri au publicat un raport care a relevat, printre altele, că posturile TV care fac parte din conglomeratul General Media Group servesc în ultimii doi ani drept instrumente de pregătire a opiniei publice pentru acţiuni contestabile ale guvernării şi pentru linşajul oponenţilor. Cu o reacţie la manipulările televiziunilor deţinute de Plahotniuc a venit recent şi Consiliul de Presă, care susţine că acestea au încălcat mai multe prevederi ale Codului deontologic al jurnalistului în cazul unui material ce îl vizează pe preşedintele Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase. Consiliul de Presă i-a recomandat liderului formaţiunii să ceară dreptul la replică.

Sursa:jurnal.md

http://video.jurnaltv.md/gallery_video/10292667.mp4

(38 accesari)